show_img_banner

משחקים בחצר האחורית

בית ליסין אולם 2 3.6
מחיר לחברי ההסתדרות₪59
מחיר רגיל ₪220
Created with Fabric.js 3.5.0 80 דקות
משחקים בחצר האחורית

משחקים בחצר האחורית – קלאסיקה ישראלית מאת עדנה מזי"א
קבוצת נערים מזמינה נערה למשחקים אסורים בגן שבקצה הקיבוץ. הדינמיקה הקבוצתית הופכת את מפגש הנעורים התמים, לכאורה, לזירה של השפלה ולאונס קבוצתי. במרכז המחזה של עדנה מזי"א, שהפך לא מכבר לקלאסיקה ישראלית מכוננת, מתקיים משפט האונס, שבו דמות הקורבן הופכת לתובעת והנערים נאלצים להגן על עצמם. כמו בתצלום רנטגן רגיש, מתבצע שחזור של היום הגורלי ההוא, שבו הם הפכו מנערים לפושעים מסוכנים, והיא הפכה מנערה סקרנית לקורבן.  המחזה מבוסס על פרשת האונס בקיבוץ שמרת שזעזעה את מדינת ישראל ושינתה לחלוטין את דפוסי הדיון הפליליים והמוסריים של פרשיות אונס, ולא רק שלא נס ליחו – נראה שדווקא כעת אין רלוונטי ממנו לדיון ערכי ומוסרי על יחס החברה לפשעי מין. 
המחזה המופלא והמדויק הזה חוזר כעת לבמה בגרסה חדשנית ומרתקת. בימוי: עידו רוזנברג, תפאורה: ניב מנור, תלבושות: רנה גליקסמן ולימקה
מוזיקה: ניר שלו לוגסי, תאורה: קרן גרנק, תנועה: תומר יפרח, עוזרת במאי: נעה גודל, משתתפים (לפי הא'-ב'): כרמל בין, עמית פרנקו, איתמר אלבז, יניב שביט, אבירם אביט.

הביקורות משבחות" "ההצגה היא צפיית חובה לתלמידים, למורים ולכל מי שעוסק בחינוך" הארץ, "לרוץ לראות, ההצגה היא צורך השעה וכאילו נכתבה היום – עד כדי כך היא רלוונטית. בימוי מבריק של עידו רוזנברג. ביצוע מושלם של השחקנים, כרמל בין מהפנטת. יצירה שהיא מאבני הדרך של המחזאות העברית" ניוז 1, "הצגה רלוונטית שחשוב לראות אותה. דרמה שנוגעת באזמל חד בקצות העצבים. הצגה אפקטיבית להפליא ואמתית-להכאיב. עדנה מזי"א הצליחה ליצור דמויות בני נוער אמינות, שמדברות ומתנהגות בהתאם לגילן, לבנות עלילה מרכזית שמתקדמת בקצב מצמית ולשזור בה באופן משכנע גם את ההליך המשפטי שבא אחריה. וגם – ואולי בעיקר – לדייק את המציאות הכול-כך מורכבת פסיכולוגית" 

קרדיט צילום: אור דנון

כל ההופעות שיש כרגע

03/06/24
20:00
בית ליסין אולם 2
בית ליסין אולם 2
hall_img